tisdag 29 oktober 2013

Innebandy - drama

Suck och pust! Jag är nyss hemkommen från innebandyträningen. Idag bjöds det på fjortisdramatik. Ja, helt ärligt har det varit ett problem under minst ett halvår men det kulminerade idag. Vi har två personer som väldigt ofta är missnöjda. Aldrig med sin egen insats utan andras. Vi andra är där för att träna och ha roligt, men det här gnället gör att det inte alltid är så roligt. Till saken hör att det inte ens är korpennivå på träningen utan vi är ett gäng mammor som tränar ihop. Vi har väldigt varierande bakgrund och är väldigt ojämna när det gäller spelkvalitet. Då skulle man kunna tänka sig att det är den f.d. elitspelaren som har synpunkter, eller någon av de andra med lång lagsportsbakgrund. Men nej så är det inte. Efter kvällens urladdning hoppas jag i alla fall att vi har rensat luften, alternativt rensat bort se som gnäller, så att vi kan fortsätta spela för att det är kul och för att det är superbra träning. Här snackar vi intervallträning på hög nivå!

Träningen för min del idag blev i alla fall superbra. Jag hade jättebra energi och klarade springa på ett sätt som jag inte orkat på länge.

Igår skulle jag egentligen ha kört både combat och balance, men gymmet stängde pga stormen. All träningslust försvann och istället gick jag och la mig 21.30 och sov till 6.15. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar