fredag 1 november 2013

Ledig eftermiddag = träning

Idag slutade jag vid lunch och passade på att handla inför helgen innan jag hämtade barnen. (De åt ändå lunch då så det hade inte gått att hämta dem ändå.) Vi åkte sedan och hämtade ut ett paket på Posten med nya träningskläder från Röhnisch (har lärt mig stavningen nu...). Det var bl.a. ett par shape-tajts. De var supersnygga även om jag inte tycker att de direkt formade något. Nåja. Jag köpte även med sallad till maken och mig för ingen av oss hade hunnit äta lunch. En stund senare packade vi in barnen i bilen och åkte till gymmet. Jag kände direkt att jag inte var taggad. Viktmässigt gick det ändå bra, jag körde på med de vanliga vikterna, men den där riktiga energin fanns inte där. Jag körde i alla fall så här.

Sumosquats med 16 resp 20 kg kettlebells. (15 reps per set)

Raka marklyft med 30 kg. Lite lägre vikt än vanlig, men jag fokuserade verkligen på rätt teknik hela tiden. (12 reps per set)

Legcurl och benspark i superset. 20 - 25 - 30 kg (12 - 10 - 8 reps per set)

Kickback i Cable 10 - 15 - 15 kg (15 reps per ben och set)

Chins med grönt band (10 reps per set)

Dips med grönt band (10 reps per set)

Till sist avslutade jag med ordentlig stretch, vilket jag ju annars slarvar med när jag kör styrka.

Får se om det blir någon träning i morgon. Jag tror att det i så fall blir en pw om vädret tillåter eller ett kortare pass på cykeln. På söndag tänker jag i alla fall köra Bodypump.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar