fredag 8 november 2013

Bra träningsvecka

Ja det var väldans så bra det gått den här veckan. Jag kör inte efter något särskilt upplägg nu, utan tränar det jag känner för. Det innebär att det mest blir gruppträning.

Så här har jag tränat hittills:
Tisdag - Innebandy (Intervallträning med boll som jag kallar det...)
(Onsdag - 45 min på cykeln här hemma. Väldigt lugnt tempo. Bättre att cykla och titta på TV.)
Torsdag - Bodycombat 55 min
Fredag - Spinning 45 min

Planen är att jag även ska träna i helgen.
Lördag - Kettlebells cirkel 60 min
Söndag - Bodypump 55 min

Fem pass plus lite slöcykling är jag jättenöjd med. Jag kommer förstås inte kunna träna så mycket alltid, men de veckor det går så kommer jag träna så mycket jag bara kan.

När det gäller maten så har jag väldigt mycket funderingar hit och dit nu. Ska jag öka andelen kh? Minska? (Nej, det går knappt. I vart fall inte någon längre tid.) Testa en fastedag i veckan? Anledningen till att huvudet snurrar igen är att jag bara ökar i vikt. (Nej, det är inte muskler. I vart fall inte enligt min våg som även visar fettvikt.) Förra veckan gick ner ganska mycket i vikt för att sedan gå upp allt och lite till på en enda dag. Jag är tyvärr inte där att jag bara kan strunta i det. Dessutom vet jag att det längre fram kommer att bli en massa olika festligheter som avrundas med jul och nyår. Då vill jag helt enkelt inte ligga på plus redan från början. Därför har jag den här veckan varit lite extra försiktig med vad jag stoppat i mig. Jag håller även på att justera fördelningen protein och fett. Den här veckan har jag ätit lite mer protein än tidigare och minskat något på fettet. Kolisarna är nog kvar på ungefär samma nivå som innan. Än så länge verkar det funka, men jag får förstås ge det ett par veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar