torsdag 14 november 2013

Inte bra

Eller kanske ändå. Jag vrickade foten rätt ordentligt på innebandyträningen i tisdags. Dessutom har jag någon bacill i kroppen som verkar vänta på att bryta ut i full blom. Det som är bra är att dessa två kommer samtidigt nu när jag ändå inte kan träna. Positive thinking! ;-)

Bacillen har tyvärr gjort att jag inte kunde testa nya träningen igår.

Efter att ha kört igång med fastan igen igår var det idag dags att testa mitt nya kostkoncept. Frukosten blev ungefär som vanligt med kokospannkaka fylld med skinka och ost. (Protein och fett) Till lunch blev det kalkon, lite sallad och bea. (Protein och fett) Sedan kom nyheten: Mellis. Idag en dl keso och ½ dl hallon + lite vaniljpulver. (Kh och protein) Åh vad lyxigt det var. Till middag åt jag och barnen var sin köpesallad från ICA. Världens bästa snabbmat! Min bestod nästan enbart av protein och grönsaker. Sista "målet" för dagen var kanske inte helt motiverat. Det blev en värmd Questbar Choklad. (protein och lite fett) Jag äter inte sådant särskilt ofta, men någon gång ibland så väljer jag att äta det för att jag tycker att det är väldigt gott. Idag har jag valt att registrera maten för att se hur det blev. Totalt sett blev det 31 g kh, 118 g protein och 89 g fett. Det kändes riktigt bra. Hade jag varit hungrig hade det absolut funnits utrymme för att äta lite mer (blev bara totalt 1425 kcal), men eftersom jag ändå försöker lära kroppen känna av vad den behöver har jag inte gjort det. En annan dag, när jag av någon anledning är hungrigare, kommer det förstås bli mer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar