lördag 17 augusti 2013

Dagens träning

Veckans andra - och sista - pass blev tabata. Först uppvärmning med en jättebra övning där vi fällde framåt (ungefär som när man gör raka marklyft fast utan stång) sedan satte vi oss i en squat, armarna rakt upp ovanför huvudet och sedan reste vi oss upp. Benträning och rörlighet i ett. Första riktiga setet var mage. Varannan gång körde vi uthopp till planka, varannan sprintar i plankposition. Set nr två var knäböj med hopp på bräda. Tredje setet körde vi triceps. Först fyra varv med trippelx med 5 kg viktplatta och sedan fyra set bara platta bakom nacke. Fjärde och sista setet var en form av burpees fast med tydlig armhävning. När passet var slut hade jag tänkt köra intervaller på löpbandet, men så blev det inte riktigt för äldste sonen kom och var ledsen för han nästan låst in sig på toa. Innan dess hade jag hunnit  gå i fyra minuter med 5 % lutning, springa en minut på 9 km/h och 3,5 min på 12 km/h. Efter att ha tröstat sonen körde jag en omgång Sixpack abs elite; jackknife, bicykle, v-sit, korkscrew och jackknife crossover. Idag var jag i alla fall duktig och stretchade efter passet.

Idag skriver jag upp allt som jag äter för att rapportera till kostrådgivaren. Självklart skärper man sig extra mycket när man vet att man ska berätta vad man äter. Så det blir inte riktigt som jag brukar äta. Dessutom dricker jag inte något vin den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar