torsdag 15 augusti 2013

Mål

Åh nej inte nu igen!!! Ett evigt återkommande inslag i mitt liv är att jag ställer upp olika mål med min kost och träning som jag nästan aldrig lyckas uppfylla. Jag skriver tabeller på hur mycket jag ska gå ner varje vecka, vilket i början går bättre än planen men sedan slutar med att jag står still och många gånger går upp (lite eller allt). Samtidigt ska man ställa upp mål för att lyckas sägs det. När det gäller vikt/mått har jag inte bestämt mig hur jag ska göra. När det gäller träningen så jobbar jag redan efter mitt mål från början av året med i snitt tre pass i veckan. Efter ett lång uppehåll i våras pga en envis superbacill jagar jag målet och är snart ifatt. Tre pass i veckan är väl kanske inget högt ställt mål, men jag var realist där i början av året. Det är jag glad för nu. Jag har barn, man, jobb och vänner som också ska få plats i livspusslet och då väljer jag att ha tre pass som mål för att inte ännu en gång misslyckas. Sedan vill jag helst träna fyra-fem gånger i veckan, men det ser jag som bonus om jag lyckas med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar