fredag 2 augusti 2013

Pass nr 7 - mage

Som planerat blev det bara magträning idag. Jag har en app som heter Nike training som har ett 15 minuters magprogram. Detta körde jag i skuggan på trädäcket i eftermiddags. Gårdagens träning känns av ordentligt idag. Jag har träningsvärk i axlar, skuldror och ben (främst baksida lår). Love it!

Igår hade vi gäster här och då åt jag massor. Jag är inne i en dålig period nu när det gäller maten. Jag till och  med överväger att gå ifrån LCHF. Jag vet att det inte är konstruktivt, för problemet lär inte försvinna om jag äter mindre mättande fett och öka på kolisarna. En stor bov i det hela är vinet. Dels är det mycket kcal och kh i det, dels triggar det mig att äta mer skit. Nu är det dock de sista dagarna på semestern och sedan blir det andra bullar. Nåja, ett par dagar i alla fall för sedan åker maken och jag till Spanien på tu man hand. Då har jag sedan länge bestämt mig för att tillåta mig att äta sådant som jag normalt inte äter, dock inte obegränsat och hela tiden. Men efter det så får det minsann blir boot camp! Efter ett par veckor med godsaker känner jag faktiskt att kroppen vill komma tillbaka till det normala igen.

Jag har lite funderingar kring PF el 5:2 men jag är osäker på om det passar mig. Att hoppa över frukosten har ju inte varit något problem för mig innan, utan istället har det varit att jag i det närmaste svullat vid de andra måltiderna. Just förmågan att själv känna efter vad som är en normal portion är ju det som jag måste lära mig. Som det är nu så registrerar jag allt jag äter (normalt sett) för att vara säker på att jag inte äter för mycket eller för lite. Det innebär att jag äter nästan exakt lika mycket alla dagar. Det är ju inte naturligt. De flesta är väl hungrigare vissa dagar och äter då mer, medan de andra dagar knappt äter något alls. Det får bli det jag min uppgift i höst att lära mig. Två veckor utan appen, där jag äter efter handmodellen och med mat som mättar bra. Alltså inte yoghurtfrukost utan äggvarianter. Gröten kommer självklart stå på frukostbordet flera dagar i veckan, men då får jag nog äta ett kokt ägg till för att få i mig tillräckligt med protein.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar