onsdag 14 augusti 2013

Förfall och nya tag

Nu är semestern över och det är dags att få rutinerna att fungera igen. Vi avslutade semestern med tre dagar i Barcelona med en riktig carboladdning och massa vin (främst cava). En helt fantastisk ladda-batterierna-resa med maken. Alla carbs satte dock sina spår. När vi lämnade Barcelona såg jag faktiskt ut som en hamster och morgonen efter (alltså i måndags) vägde jag 59,6 kg. Det är förstås vikt som snabbt försvinner, redan idag var jag nere på 57,4 kg, men det är inte den utvecklingen jag vill ha.

Idag har jag varit på Kettlebellspass, första träningen efter semestern, och det var så grymt skönt att få jobba hårt och se svetten spruta från varje por på hela kroppen. Hoppas på fin träningsvärk i morgon.

Dagens mat:

Frukost - två kokospannkakor med ost och skinka mellan.
Lunch - Ett kycklingspett, sallad och ½ boursinost.
Middag - Två skivor falukorv (71 % kött), blomkålsmos, sås på konserverade körsbärstomater och grädde. 10 mandlar.
Kväll (efter träning): Caseinpudding

En riktigt bra dag där suget faktiskt inte varit så farligt trots att det bara var ett par dagar sedan jag åt nästan hela tiden.

Lite tankar:
En sak som slagit mig är att jag inte är bitter över min viktuppgång utan accepterar att det blir så när man väljer att äta sådant som man normalt inte äter. (Och framförallt i sådana mänger.) Jag har faktiskt mått riktigt bra trots den dåliga kosten. Och gott har det varit! Nu känner jag mig i alla fall riktigt taggad komma igång igen med både kost och träning.

En annan sak är att jag måste bli bättre på att komma i säng på kvällarna. Därför har maken och jag bestämt att senast kl. 23 ska det vara släckt i sovrummet.

När det gäller träningen i höst så har jag anmält mig till PT i grupp. Det kommer att vara 6 veckor med två pass i veckan och man är max åtta personer i gruppen. Jag har två gånger kvar med PT-Elise som jag får boka in innan detta sätter igång. Dessutom börjar innebandyn igen nästa vecka. Jag kommer dock att få göra uppehåll med innebandyn när jag kör PT-grupperna för att få ihop logistiken med resten av familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar