torsdag 1 augusti 2013

Pass nr 6 - Styrka

Japp där satt den! Efter frukost åkte jag till gymmet. Fast helt ärligt är det där med morgonträning, i alla fall styrketräning, inte riktigt min grej. Det tar så lång tid innan jag kommit igång. Först började jag med sex minuters pw på löpbandet med 5 graders lutning. Därefter körde jag sex minuter rodd. När jag var färdig med uppvärmningen hade en av de andra två som var i gymmet lagt beslag på "min" plats. Vi har två skivstänger på gymmet. En där man kan köra bänkpress och en i "Oxen". Jag föredrar den förra, men det var bara att ta den i Oxen istället. Det går ju faktiskt lika bra...nästan.

Frontsquats
20 kg (bara stång) x 10
30 kg x 8 i två set
35 kg x 8 i tre set

Marklyft
Eftersom jag kände mig trött i ländryggen körde jag lite lättare på denna.
35 kg x 8 i 5 set

Clean
25 kg x 5 i 3 set
30 kg x 5 i 2 set
32,5 kg x 1
32,5 kg x 1
32,5kg x 3

Axelpress
15 kg x 8 i två set
Det kändes dock inte bra i höger axel så jag bytte övning

Hantellyft åt sidan
5 kg x 8 i tre set

Det här tar faktiskt en hel timme då jag har en minuts vila mellan seten.

Jag känner mig riktigt trött och sliten nu. Vet inte om det beror på att jag tränat mer än vanligt, omställningsbesvär eftersom jag nu äter bra igen, vädret, eller lite av varje. Istället för att helt hoppa över träningen i morgon har jag bestämt mig för att bara köra mage, fast ett riktigt dödarpass.

Vi ska ha några vänner på middag ikväll. Före kl. 9 hade jag satt in en 3 kg bit högrev täckt med Åses barbecuesås. Hoppas att den hinner bli klar i tid så att jag även kan baka chokladkakorna. (Recept från Mariann Andressons bok Baka med LCHF som jag hittat i en tidning. Ska bara byta ut sötningsmedlet mot björksocker.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar