lördag 3 augusti 2013

Pass nr 8 - Tabata

I morse var det dags för 30 min tabata igen. Den här gången var det med den ordinarie instruktören och jag får nog säga att det var mycket bättre. Efter uppvärmningen, som bl.a. bestod av sidoutfall, var det dags för första setet. Plankan. Det blev inte 8 varv vanlig planka, utan det varierades mellan gående planka, ett ben i luften och vanlig planka. Till skillnad mot förra veckan var det 10 sek vila mellan varven. Set nr 2 var hopp upp på bräda. Vi stod uppe på brädan, gick ner, gjorde ett djupt knäböj och hoppade jämfota upp. Åtta varv i högt tempo!!! Här behövdes verkligen vilan. Set nr 3 var höftlyft i olika former, både med och utan bräda. Sista setet var som en kombination av sumoknäböj och jumping jacks. Vi hade en 4 kg hantel som vi höll med båda händerna. Först ett sumoknäböj då vi bara höll hanteln så att den hängde rakt ner. Sedan hoppade vi ihop och samtidigt lyfte hanteln i en stor både framför kroppen, för att sedan hoppa ner i en sumo igen och låta hanteln gå ner till ursprungsläge. Efter 30 min träning var jag dyngsur.

Maten idag har varit ok. Jag började med gröten. Till lunch rostat Lowcarb-bröd med stekt ägg och korvslantar. Eftermiddagsfika bestod av kaffe och en ketoboll. Till middag har vi grillat karré och till det hade vi sallad, bea och 1/3 grillad majskolv. Inget vin! Vi bjöd svärmor och min svägerska på middag så då passade jag på att bjuda bort den sista kakan sedan i torsdags. Jag åt förstås själv av den också. Så långt tycker jag ändå att det hade varit bra. Sedan har jag ätit 5 godisbitar också. Onödigt, men samtidigt inte hela världen. Men de gör att betyget för dagen bara blir OK.

Nu återstår bara en dag på semestern och bara en dag på min utmaning att träna något varje dag. Vi är bjudna på kalas på eftermiddagen (igen!) vilket innebär att det inte är möjligt för mig att träna på gymmet som bara har öppet på eftermiddagen på söndagar. Grrr! Planen är att komma iväg till skogen på förmiddagen om det inte är för varmt, annars får det bli ett magpass här hemma. Jag kan ju bara inte stupa på målsnöret nu, eller hur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar