onsdag 28 augusti 2013

Innebandy och appfritt

Igår var det tisdag vilket betyder innebandy. Vi var jättemånga så det blev lite väl mycket tid på avbytarbänken. Till nästa tisdag tänkte jag sätta ihop ett fyspass så att vi ett lag kan köra det medan två lag spelar match. Det är i alla fall riktigt skönt att få springa som en galning som man ju gör i innebandy. Vänster höft/skinka var dock inte helt nöjd idag. Får se till att stretcha ordentligt.

Vips har det gått fyra dagar där jag inte registrerat maten! Det går verkligen jättebra. Igår åt jag lite före träningen fastän jag inte var hungrig. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att göra så, men jag ville inte riskera att "ta slut" under träningen. Det är ju väldigt högintensiv träning där det faktiskt är bra att inte har tomma glykogendepåer. Glukosmotor...bla bla...ATP bla bla. Det är ungefär det jag kommer ihåg från Jonas Bergqvists bok. Får se till att läsa på igen märker jag.

När det gäller det där med appen så förundras jag över att det gått så bra. Eller så är det så att det går bra nu i början när jag fortfarande är väldigt medveten om mängden mat och att inte överäta. I vilket fall som helst så tycker jag att jag känner mättnad på ett helt annat sätt. För mig har det också varit viktigt att bestämma mig för att jag får äta mellanmål - om jag blir hungrig. Tidigare har det varit så att eftersom "alla" säger att man inte behöver mellis när man äter LCHF så har jag inte tillåtit mig detta. Det har fått till följd att jag ätit lite extra vid måltiderna för att inte riskera att bli hungrig för tidigt. Nu slutar jag äta när jag är nöjd, eller åtminstone tycker att jag borde vara det. Skulle det sedan visa sig att jag egentligen behövt äta mer då blir jag ju hungrig och då får jag äta ett mellanmål.

Maten idag:
Frukost - Proteinpannkakor med smör och os sylt.

Lunch - Ceasarsallad från 7eleven där jag förstås tog bort krutongerna men även skippade större delen av salladen för att jag inte hann äta den på tåget.

Mellis - Köpte rawfood-boll på Reco när jag var där och handlade. Den var med kaffesmak och riktigt god.

Middag - Ostpizza med skinka, salami, tomat och förstås massvis med ost.

Kväll - Te med en skvätt grädde. En babybell (se där, mer ost)

Jag har varit sugen på att testa göra en mugcake hur länge som helst, men varje dag har jag kommit fram till att jag inte varit tillräckligt hungrig för det den dagen. Kanske blir det att jag gör en efter träningen i morgon för än så länge ser det ut som att middagen kommer att bestå av kronärtskocka med smör och då kan jag behöva lite extra protein efter träning. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar